سایت‌های صنعتی در سراسر کشور موافق هستند که خوردگی یکی از مشکلات پرهزینه است که در تاسیسات خود با آن مواجه هستند. به طور متوسط صدها میلیارد در سال، هزینه‌های مربوط به خوردگی یک مشکل جدی است. اگر از تکنیک‌های تعمیر و نگهداری آزموده شده و واقعی مانند استفاده از عایق‌های محافظ پیروی کنید، خوردگی قابل پیشگیری است.

حفاظت از مخازن ذخیره سازی در برابر خوردگی از نشت و همچنین بلایای زیست محیطی متعاقب آن، آتش سوزی، انفجار، صدمات در محل کار، خرابی غیرمنتظره و تعمیرات پرهزینه جلوگیری می‌کند. یکی از راه‌های ارائه حفاظت، انتخاب پوشش‌ها و تکنیک‌های کاربردی است که برای مخزن ذخیره‌سازی شما مؤثرتر هستند.

مزایای عایق مخزن

شناسایی راه حل برای هر مشکلی مستلزم درک مشکل و منشاء آن است. به طور کلی، خوردگی به تخریب فلزات در نتیجه واکنش آنها با محیط اطلاق می‌شود. هنگامی که خوردگی مخزن ذخیره سازی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، باید بدانید که محتویات آن – چیزهایی مانند محصولات، آب آشامیدنی، مواد شیمیایی، نفت خام، فرآورده های نفتی تمیز و سایر مواد – در تماس با سطح، متحمل یک واکنش شیمیایی می شوند. مخزن، باعث خوردگی و زنگ زدگی آنها از داخل به بیرون می شود.

عایق مخزن می‌تواند نه تنها برای رفع خوردگی موجود بلکه برای جلوگیری از آن در وهله اول راه حل باشد. این نشان دهنده فرآیندی است که از طریق آن محصولات پوششی در داخل مخازن ذخیره سازی اعمال می شود و اغلب برای محافظت از مخازن در برابر آسیب های ناشی از خوردگی و تخریب یکپارچگی ساختاری آن استفاده می شود.

آسترهای محافظ نه تنها مخازن ذخیره سازی شما را به طور کامل عملیاتی می کنند، یک پوشش با کیفیت بالا و ضد خوردگی می تواند هزینه های نگهداری عمومی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و طول عمر مخازن ذخیره سازی و سایر راه حل های ذخیره سازی شما از جمله سیلوها، سطل ها و ظروف را افزایش دهد. علاوه بر این، اکثر پوشش های مخزن دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی هستند. در نتیجه، آنها می توانند از رشد و تکثیر میکروارگانیسم ها جلوگیری کرده و از فساد زودرس و خطرات بالقوه سلامتی و ایمنی مرتبط با آن جلوگیری کنند.

مشاوره رایگان برای خدمات دسترسی طناب

انواع آستر برای مخازن ذخیره سازی

تعدادی آستر مخزن در بازار موجود است. در اینجا به تفکیک انواع رایج و نقاط قوت آنها می پردازیم:

اپوکسی

پوشش های مخازن اپوکسی از مواد اپوکسی ساخته می شوند که می توانند مقاوم در برابر مواد شیمیایی باشند. آنها آسترهای قوی هستند که تهاجمی هستند و می توانند در محیط های با دمای بالا کار کنند. اپوکسی مقاوم در برابر رطوبت و بدون حلال است که آن را به یک انتخاب واضح برای مخازن آب تبدیل می کند.
آسترهای اپوکسی در سه فرمول اساسی وجود دارند: اپوکسی نوولاک، بیسفنول A و بیسفنول اف. هر کدام دارای مزایای خاصی هستند. اپوکسی نوولاک مقاومت شیمیایی عالی از خود نشان می دهد، در حالی که بیسفنول F عملکرد همه کاره تری را ارائه می دهد، و بیسفنول A با ویسکوزیته بالاتر و مقاومت بهبود یافته در برابر دماهای بالا مشخص می شود. اپوکسی نوولاک همچنین فاقد حلال است که آن را به گزینه ای عالی برای پروژه های سازگار با محیط زیست تبدیل می کند.

پلی اورتان

پلی یورتان ها برای مقاومت در برابر فشارهای شیمیایی و مکانیکی متعددی از جمله سایش، سوراخ شدن و خوردگی مهندسی شده اند. آنها در محافظت در برابر عناصر مختلف با دوام بسیار عالی حتی در شدیدترین محیط ها هستند. آنها برای سازه های بتنی ایده آل هستند و از نظر انعطاف پذیری در حد وسط قرار دارند، اگرچه مطمئناً نسبت به سایر گزینه ها انعطاف پذیرتر هستند.

فلوروپلیمرها

فلوروپلیمرها با ضریب اصطکاک کم، تحمل ضربه بالا، استحکام کششی خوب و مقاومت عالی در برابر خوردگی، نفوذ، سایش و دماهای بالا مشخص می شوند. آنها در پوشش مخازن ذخیره سازی و همچنین سایر عناصر مانند مخازن حمل و نقل و لوله ها بسیار مؤثر هستند.

وینیل استر

آسترهای وینیل استر از مواد وینیل ساخته شده اند و برخی از بالاترین مقاومت را در برابر نفوذ مواد شیمیایی و آلودگی دارند. این ماده به دلیل مقاومت بالا در برابر دما و آسیب های شیمیایی در اکثر صنایع شیمیایی کاربرد زیادی پیدا کرده است.

آستر سیمانی

دو نوع متداول پوشش سیمانی وجود دارد که شامل پوشش های سیمانی اصلاح شده اپوکسی و پلیمری می شود. این مواد در پوشش مخازن بتنی مورد استفاده در تصفیه آب و به طور ایمن حاوی مواد شیمیایی کاربرد معمولی دارند. این آسترها برای ضد آب کردن سازه های نگهدارنده یا جمع آوری زیر آب ایده آل هستند.

آستر مخازن روی

آستر مخزن ساخته شده از روی دارای مواد سیلیکات روی بوده و ضد خوردگی است. افزودنی ها و چسباننده های آن می توانند به عنوان یک ماده ضد آب موثر عمل کنند. این ماده دارای سطح گرد و غبار روی با درصد بالایی است. این لاینرها با لایه‌های محافظ کاتد مانندی که در فرآیند گالوانیزه رخ می‌دهند، تماس روی به روی ایجاد می‌کنند. این آسترها غیر متخلخل هستند که تمیز کردن آنها را کمی چالش برانگیز می کند. با این حال، آنها هنوز هم می توانند با خیال راحت حاوی مواد شیمیایی باشند.
هنگام آماده سازی سطوح مخزن و اعمال آستر باید عوامل متعددی در نظر گرفته شود. به همین دلیل، استخدام یک پیمانکار نقاشی صنعتی واجد شرایط که متخصص در بازرسی پوشش، تجزیه و تحلیل شکست، آماده‌سازی سطح، اعمال پوشش و تعمیر و نگهداری سایت باشد، مهم است. نقاشی آلپاین با بیش از ۴۵ سال تجربه، دانش و نقاشان صنعتی ماهر را دارد تا پروژه شما را به موقع و در حد بودجه شما به پایان برساند.