نگهداری موثر و منظم برای کارایی و قابلیت اطمینان کسب و کارها و موسسات در هر بخش بسیار مهم است. اطمینان از داشتن یک سیستم تعمیر و نگهداری بهینه و روال در محل، طول عمر و وضعیت دارایی های کسب و کار شما را تضمین می کند، بنابراین مزایایی مانند مقرون به صرفه بودن، بهبود ایمنی و زمان کارکرد دارایی را ارائه می دهد.

با این حال، این سؤال را ایجاد می‌کند که آیا باید کارهای تعمیر و نگهداری داخلی باشد یا برون سپاری کنید، یا شاید ترکیبی از این دو را اتخاذ کنید؟ این سوالی است که بسیاری از صاحبان مشاغل در حالی که مزایای هر راه حل تعمیر و نگهداری را بررسی می کنند، در مورد آن فکر می کنند. بنابراین، بیایید پاسخ را پیدا کنیم!

چرا تعمیر و نگهداری مورد نیاز است؟

تعمیر و نگهداری برای هر کسب و کاری که امیدوار است کیفیت و قابلیت اطمینان دارایی های خود را تضمین کند بسیار مهم است. دارایی ها می تواند شامل ماشین آلات، تجهیزات، اموال و به معنای واقعی کلمه هر چیز دیگری باشد که برای کسب و کار شما ضروری است. بدون تعمیر و نگهداری، شما از دارایی ها تا خرابی اجتناب ناپذیر آنها استفاده خواهید کرد و سپس با هزینه های تعمیرات و تعویض مواجه خواهید شد. این نه تنها با هزینه همراه است، بلکه به این معنی است که دارایی ها عملکرد ضعیفی دارند یا عملکرد نادرست دارند، که مانع از بهره وری می شود، می تواند منجر به افزایش مصرف انرژی شود و ایمنی کارکنان را به خطر بیندازد.

با وجود یک سیستم تعمیر و نگهداری موثر، کسب و کارها از این که بدانند دارایی هایشان همیشه در شرایط خوبی است، آرامش خاطر دارند. معرفی نگهداری پیشگیرانه برنامه ریزی شده، دارایی ها را در شرایط خوبی نگه می دارد، مطابق با قوانین حفظ می شود و هزینه های نگهداری را از طریق اجتناب از خرابی کامل دارایی ها به حداقل می رساند. با وارد کردن تعمیر و نگهداری پیشگیرانه برنامه ریزی شده در رژیم تعمیر و نگهداری، مشکلات، خرابی ها یا آسیب ها بیشتر شناسایی می شوند و می توان قبل از خراب شدن دارایی آن را اصلاح کرد. این امر از بسیاری از مسائلی که ناشی از نگهداری ناکافی است و تأثیر شدیدی بر کسب و کارها دارد جلوگیری می کند.

برون سپاری تعمیر و نگهداری

همانطور که می توانید تصور کنید، قطعا بحثی در مورد اینکه آیا باید تعمیر و نگهداری داخلی یا برون سپاری کنید وجود دارد. این بحثی است که در همه صنایع وجود دارد. البته هر دو گزینه مزایای منحصر به فرد خود را دارند. برخی از کسب و کارها ترجیح می دهند برای اطمینان از کنترل کامل و حداکثر آگاهی، تعمیر و نگهداری را در خانه انجام دهند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند به متخصصان تعمیر و نگهداری برون سپاری کنند تا از دانش، فناوری و راهنمایی های متخصص آنها بهره مند شوند. اما شما اینجا هستید تا خودتان تصمیم بگیرید.

در زیر، ما چند مورد از مزایای کلیدی هر راه حل را برجسته می کنیم و به شما کمک می کنیم تصمیم بگیرید که آیا تعمیر و نگهداری داخلی یا برون سپاری به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.

مزایای نگهداری در خانه

  • حفظ کنترل: برون سپاری وظایف تعمیر و نگهداری مقرون به صرفه است، اما می تواند منجر به محدودیت هایی در هنگام کار با پیمانکاران شود. یک مثال خوب، ناتوانی صاحب کسب و کار در آموزش یا مدیریت نیروی کار تعمیر و نگهداری برون سپاری شده است. علاوه بر این، از مسائلی مانند رویکردهای تعمیر و نگهداری یا سبک های مدیریتی که با هم تداخل دارند جلوگیری می کند – که منجر به تاخیر، درگیری یا تأثیر بر محیط کار می شود. به بیان ساده، برخی از صاحبان کسب و کار از آوردن کمک خارجی احساس ناراحتی می کنند و ترجیح می دهند خودشان به آن رسیدگی کنند.
  • آشنایی با تسهیلات: کارمندان داخلی زمان زیادی را در محل کار خود می گذرانند و بنابراین حس آشنایی قوی با الزامات آن و انتظارات کارفرمای خود ایجاد می کنند. این می تواند ارزشمند باشد زیرا صاحبان کسب و کار احساس می کنند دانش آنها آنها را به بهترین نامزد برای انجام کارهای تعمیر و نگهداری و اطمینان از اجرای روان کارها تبدیل می کند. هر چه کارمند مدت بیشتری را در این مرکز سپری کند، بیشتر یاد می گیرد – از جمله عملکردهای تعمیر و نگهداری سایت، نیازهای تجهیزات و جنبه های مربوط به اخلاق شرکت.
  • فرصتی برای آموزش یا ارتقای کارکنان: زمانی که کسب و کارها روی کارمندان خود سرمایه گذاری می کنند و فرصت هایی برای بالا رفتن از نردبان فراهم می کنند، همیشه مثبت است. برای برخی، این به شکل افزایش مسئولیت‌ها، مهارت‌ها و دانش متخصصان تعمیر و نگهداری است. آوردن کارشناسان برون سپاری این فرصت را از بین می برد. با این حال، این تنها یک مزیت است اگر به دنبال پیاده سازی یک تیم تعمیر و نگهداری دائم در داخل هستید و مایل به سرمایه گذاری در توسعه آنها هستید.
  • تکرار نقش ها: نگه داشتن چیزها در خانه می تواند از همپوشانی نقش های مدیریتی، تداخل وظایف متخصصان داخلی و برون سپاری، و کمک به هزینه های نگهداری بالاتر جلوگیری کند. انجام این کار می تواند منجر به نگهداری و سازماندهی ناکارآمد شود و در عین حال پتانسیل بروز درگیری در محل کار را ایجاد کند. این بدان معنا نیست که این دو نمی توانند با هم کار کنند. این فقط به این معنی است که شما باید روشن باشید که کدام نقش ها در زمینه ها / وظایف خاص نقش دارند.
  • کیفیت بالاتر: یکی از بزرگترین خطرات برون سپاری کارهای تعمیر و نگهداری این است که کارمند شما نیست. این به این معنی است که هر کسی که وارد می شود ممکن است با کسب و کار شما و نحوه انتظار شما از کارمندانتان مطابقت نداشته باشد، به این معنی که باید انتظارات خود را روشن کنید و آنها را از نزدیک زیر نظر داشته باشید تا مشخص کنید که آیا مشکلی وجود دارد یا خیر. با تعمیر و نگهداری داخلی،می توانید از همان ابتدا انتظارات خود را روشن کنید و خیالتان راحت باشد که کیفیت کار مطابق با انتظارات شما باشد.

مشاوره رایگان برای خدمات دسترسی طناب

مزایای تعمیر و نگهداری برون سپاری

  • کاهش هزینه ها: کاهش هزینه ها اولویت اصلی هر کسب و کار و انگیزه اصلی برای برون سپاری است. کارمندان داخلی به دستمزد و مزایای شغلی (روزهای بیماری، تعطیلات، و غیره) نیاز دارند – هیچ یک از آنها نیاز به نگرانی با متخصصان برون سپاری ندارند.
  • متخصصان پیشرو در صنعت: هنگامی که شما به متخصصان برون سپاری می کنید، این فرصت برای به دست آوردن انبوهی از مهارت ها، دانش و راهنمایی های مختلف در تعمیر و نگهداری وجود دارد. تخصص کسانی که با بخش‌های زیادی کار می‌کنند می‌تواند بینش ارزشمندی ارائه دهد و رویکردهای خلاقانه‌ای را به رژیم تعمیر و نگهداری شما بیاورد. این به هیچ وجه به این معنی نیست که تیم های داخلی ضعیف هستند. این به سادگی دانش تخصصی تر و عمیق تری را از کارشناسانی ارائه می دهد که به طور مداوم به دنبال راه هایی برای بهبود راه حل های تعمیر و نگهداری هستند. شما نیازی به جست و جوی کارکنان خود ندارید تا فردی با مهارت های مناسب را پیدا کنید یا آنها را تحت آموزش قرار دهید تا به سرعت بالا بروند – یک فروشنده برون سپاری قبلا تخصص تخصصی مورد نیاز را دارد.
  • زمان و انرژی برای تمرکز بر نیازهای کسب و کار: وقتی صحبت از تعمیر و نگهداری داخلی یا برون سپاری می شود، یکی از حیاتی ترین مزیت های دومی داشتن زمان و آزادی بیشتر برای تمرکز بر کسب و کارتان است. با صرف زمان کمتری برای مدیریت و رسیدگی به نگرانی‌های تعمیر و نگهداری، صاحبان کسب‌وکار زمان و انرژی بیشتری برای تمرکز بر جنبه‌های بسیاری دارند که به رشد شرکت‌ها و دستیابی به سطوح جدیدی از موفقیت کمک می‌کنند. در حالی که متخصصان تعمیر و نگهداری کار می کنند، می توانید روی کاری که بهترین انجام می دهید تمرکز کنید.
  • انعطاف پذیری: متخصصان تعمیر و نگهداری برون سپاری می توانند مطابق با نیازهای شما منعطف شوند و در عین حال نیازهای کلی تسهیلات را مدیریت کنند. به طور کلی، آنها در موقعیت بهتری برای رسیدگی به توسعه یا ارتقاء تأسیسات در حالی که سیستم ها را در حال کار نگه می دارند و به تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده (و واکنشی) توجه می کنند. اگر کسب و کار شما در حال رشد است و به یک تیم تعمیر و نگهداری انعطاف پذیر و پاسخگو نیاز دارید، فروشندگان برون سپاری تمایل دارند در موقعیت بهتری برای انطباق بسیار سریعتر باشند.
  • فناوری پیشرو در صنعت: همانطور که می توانید تصور کنید، متخصصان تعمیر و نگهداری در خط مقدم بخش خود هستند. این بدان معنی است که آنها از بهترین و به روزترین تجهیزات و فناوری استفاده می کنند و خدمات و نتایج با بالاترین کیفیت را تضمین می کنند. نرم افزار تعمیر و نگهداری یک مثال عالی است که می تواند برای تحقق طول عمر کامل دارایی، کاهش هزینه ها، جلوگیری از خرابی و به حداقل رساندن تعمیر و نگهداری غیر برنامه ریزی شده و واکنشی مورد استفاده قرار گیرد.

تصمیم گیری

تعمیر و نگهداری داخلی و برون سپاری هر دو مزایای خاص خود را دارند و هیچ پاسخ درست یا غلطی برای انتخاب شما وجود ندارد. همه چیز به کسب و کار شما بستگی دارد و اینکه کدام سیستم بیشترین سود را برای آن خواهد داشت، چه این که شخصی را به داخل خانه بیاورد تا به رشد کمک کند، یا اگر در حال برون سپاری شخصی برای افزایش ROI در حالی که در مراحل بهینه سازی هستید. نرم افزار تعمیر و نگهداری همچنین می تواند به شما کمک کند تا عملیات کسب و کار خود را به طور قابل توجهی ساده کنید، و اگر به دنبال بهینه سازی رژیم تعمیر و نگهداری خود هستید، ارزش آن را دارد.