تعمیر و نگهداری در پالایشگاه‌های نفت و کارخانه‌های پتروشیمی، مالکان و پیمانکاران را به طور یکسان با چالش‌های ایمنی منحصر به فردی مواجه می‌کند. مواد موجود در این بخش بسیار خطرناک هستند ( مواد منفجره و قابل اشتعال، خورنده و سمی) طرح‌های پیچیده لوله کشی، مخازن تحت فشار، تجهیزات در حال چرخش، سازه‌ها و مخازن می‌تواند دسترسی به برخی از اجزای کلیدی را دشوار کند، به ویژه برای عیب یابی سریع و یا تعمیرات فوری.

از آنجایی که عواقب انتشار ناخواسته مواد بسیار خطرناک می‌تواند بسیار شدید و حتی کشنده باشد، استفاده از عملی ترین و ایمن ترین روش‌ها برای کار، نگهداری و تعمیرات در کارخانه‌ها و پالایشگاه‌های پتروشیمی بسیار مهم است. یک ارائه دهنده خدمات دسترسی با طناب واجد شرایط و با تجربه می‌تواند مزیت ارزشمندی را برای اپراتورهای پالایشگاهی و پتروشیمی ارائه دهد.

الزامات مدیریت ایمنی فرآیند OSHA تقریبا در هر جنبه‌ای از عملیات، نگهداری و ساخت و ساز در پالایشگاه و کارخانه پتروشیمی اعمال می‌شود. همه پرسنل تعمیر و نگهداری – داخلی یا پیمانکاران – باید در مورد کارهای خاصی که برای انجام آنها فراخوانده شده‌اند آموزش دیده و در جریان باشند. برای هر شغل، کارگران باید فرآیندهای مربوط به کارخانه، مواد خطرناک موجود در سیستم‌ها، وظایف، ابزارها و روش‌های کاری مورد استفاده، و مهم‌تر از همه اقدامات ایمنی و واکنش اضطراری برای کار را درک کنند.

image
image
image
image
WhatsApp