تکنسین دسترسی با طناب یک شغل عالی برای کسانی است که سر به ارتفاع دارند و کسانی که دوست دارند در فضای باز و اغلب در مکان‌های دورافتاده کار کنند. این نقش طیف گسترده ای از مهارت ها و وظایف مختلف را در بر می گیرد که بسته به تجربه و صلاحیت شما بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، دسترسی با طناب شامل کارهایی مانند جوشکاری، آبکاری، تعمیر بلیر، کار نقاشی و تعمیر، و همچنین کارهای بازرسی مانند بررسی پوشش، بازرسی ایمنی و کنترل کیفیت است. همه این نقش‌ها می‌توانند در زمین یا فراساحل باشند، اما با یک چیز مشترک، آنها به عنوان افراد بسیار ماهر طبقه‌بندی می‌شوند!

اگر قصد دارید یک تکنسین دسترسی با طناب در خارج از کشور شوید، در مکان مناسبی حضور دارید. ما یک راهنمای مفید ایجاد کرده‌ایم که همه چیزهایی را که باید در مورد شروع حرفه خود در دسترسی با طناب بدانید، ایجاد کرده‌ایم.برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه اصلی سایت دکتر عایق مراجعه کنید.

کسب صلاحیت‌های مناسب:

اول از همه، باید بدانید که هر شغلی در دسترسی به طناب مستلزم صلاحیت‌های صحیح است. در طرح آموزش و صدور گواهینامه دسترسی طناب IRATA سه سطح اصلی از مدارک تحصیلی وجود دارد. این مدارک به شما مجوز IRATA را می دهد تا بتوانید به یک تکنسین دسترسی کامل با طناب صنعتی تبدیل شوید.

تکنسین دسترسی
تکنسین دسترسی با طناب

همچنین بخوانید: تعمیر و نگهداری واکنشی چیست؟

از آنجایی که می‌توانید در سطوح مختلف از جمله دوره IRATA سطح ۱، آموزش سطح ۲ IRATA، آموزش سطح ۳ IRATA، و آموزش سرپرست ایمنی دسترسی طناب مدیر دسترسی طناب IRATA (RAMRASS) پیشرفت کنید، می‌توانید با سرعتی پیشرفت کنید که برای شما اما معمولا حداقل ۱۲ ماه بین هر درجه کار نموده و حداقل ۱۰۰۰ ساعت طناب را مستند می کنید.
گواهی دسترسی با طناب:
هر سطح نشان دهنده مهارت و تجربه شماست. به عنوان مثال، در سطح یک، شما به عنوان اپراتور کار خواهید کرد و از تقلب های موجود استفاده خواهید کرد، مشروط بر اینکه تحت نظارت فردی واجد شرایط در سطح سه باشید.
هنگامی که این مدرک را گذرانده اید، سپس می توانید به سطح دو پیشرفت کنید، جایی که نحوه راه اندازی ریگ و حتی نجات همکاران را یاد خواهید گرفت. در نهایت، هنگامی که ۱۰۰۰ ساعت دیگر را در سطح دسترسی طناب ۲ تکمیل کردید، سپس می توانید به سطح دسترسی طناب ۳ بروید، جایی که مشاغل را اختصاص داده و بر پرسنل در محل یا درون یک تیم نظارت خواهید کرد.

آموزش دسترسی با طناب شامل چه چیزی است؟

تمام آموزش‌های دسترسی با طناب، مهارت‌های عملی مورد نیاز برای پیشرفت در حرفه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد که در دسترسی با طناب کار می‌کنید. شما از طریق شرکت در تمرین‌های عملی یاد خواهید گرفت که مهارت‌ها، دانش و تخصص لازم را برای به دست آوردن بینش دست اول در مورد نقش شغلی و زندگی مانند کار در ارتفاع فراهم می‌کند.
شما همچنین در پایان دوره خود در مورد تکنیک خود ارزیابی خواهید شد و همچنین از شما تعدادی سؤال مختلف در مورد مانورها پرسیده می شود.

در طول سطح دسترسی طناب ۱ بر چه چیزی ارزیابی خواهید شد؟

اگر آماده شروع کار خود در دسترسی با طناب هستید، این چیزی است که می توانید در طول سطح دسترسی طناب ۱ خود انتظار داشته باشید که پوشش دهید! این باید به شما ایده دهد که آیا این مسیر شغلی مناسبی برای شماست یا خیر.

دوره دسترسی به طناب ۱ شامل موارد زیر است:
• سیستم های کار ایمن و ارزیابی ریسک
• شیوه های ایمن
• سیستم های لنگر
• درک نحوه کار IRATA
• تجهیزات حفاظت فردی و استفاده
• امداد و نجات اولیه و مراقبت صحیح
• تقلب سیستم طناب
• نصب تجهیزات
• مانورها، از جمله؛ فرود، صعود، تعویض طناب، صندلی کار، انحراف، انتقال لبه و حفاظت از طناب.
• سیستم های موقعیت کاری و توقف سقوط.

این به شما مهارت هایی را می دهد که برای شروع حرفه جدید خود به عنوان سطح ۱ دسترسی به طناب IRATA نیاز دارید.